Update! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Update! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Update!

Blijf op de hoogte en volg Devany

12 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,
Weer even een kleine update vanaf de andere kant van de Atlantische Oceaan.
Inmiddels alweer 2 weken stage erop zitten. En alweer bijna 3 weken in Curaçao! Wat gaat de tijd snel! Aan het werken in het warme klimaat (met een lange broek) ben ik inmiddels gewend. Ook begin ik eindelijk te wennen aan de koude douche hier op Curaçao. Alleen ’s ochtends douchen is nog steeds een hel. Het water in de leidingen hier is dan nog niet opgewarmd door de zon wat resulteert in een ijsdouche. Ook het afwassen en wassen met koud water is nog wel een beetje wennen.

Vrijdag zijn we naar een fullmoon party geweest op Kokomo beach. Dit was een heel gaaf feest. Er was een groot kampvuur, 3 goede dj’s en spectaculaire optredens tussendoor. Dit was zeker voor herhaling vatbaar! Zaterdag heb ik een wasrek gekocht bij de ‘’Action’’ van Curaçao. Het werd inmiddels een beetje lastig dat mijn kleding overal lag te drogen. En we hebben nog een middag heerlijk aan het strand gelegen. Zondag zijn we naar de Ostrich farm geweest waar we een leuke rondleiding kregen, de dieren mochten voeren, op een ei mochten staan en de mogelijkheid kregen om struisvogelvlees of struivogelomelet te eten. Die laatste 2 dingen heb ik maar overgeslagen aangezien het 11 uur ’s ochtends was.

Mijn stage bevalt nog steeds erg goed. Ik mag de meeste dingen op stage al zelfstandig uitvoeren wat erg interessant is! Vooral de wondzorg is hier nog interessanter dan in Nederland. Je komt hier de diepste wonden tegen waarbij je de hele inhoud van de voet + pezen en soms zelfs botten kunt zien. Het behandelen van deze wonden gebeurt helaas wat minder steriel dan in Nederland en alle materialen zijn ook niet altijd voorradig. De meeste stagedagen duren gemiddeld 10 uur. Ik werk 5 dagen per week dus dat resulteert in 50 uur per week. Dat is wel even wennen en elke avond uitgaan zit er dan ook niet meer in ;’). De cliënten hier zijn allemaal heel aardig en je vertrekt ook nooit zonder bedankje, drankje en eten naar huis. Zo heb ik al heerlijke zelfgemaakt pasteitjes, smoothies en alcoholcake gekregen haha. Ik verhonger hier zeker niet! Ook gaan we regelmatig (lees 1-2x p.w.) ergens uiteten aangezien dat hier goedkoper is dan zelf boodschappen doen en koken.

Vandaag reden we tijdens mijn stage naar een client toe tot we plots iemand op straat zagen liggen met een heleboel mensen er om heen. We stopten om te kijken wat er aan de hand was. Er was een mevrouw gevallen en bewusteloos. De mensen wisten niet wat ze moesten doen en dus hebben we eerste hulp gegeven tot de ambulance kwam. Ook dit hoort hier bij een werkdag in de wijk!

Morgen gaan we een wandeling doen in een natuurgebied en een middag naar het strand. Voor de zondag zijn er nog geen plannen maar wat niet is, kan nog komen!

Tot snel!

XXXX

  • 12 Maart 2016 - 10:20

    Esther:

    Het klinkt alsof je al helemaal gewend bent aan het leven op Curaçao!

  • 12 Maart 2016 - 10:24

    Esther:

    O ik zie dat hij alleen de eerste gedeelte van mijn berichtje heeft geplaatst...
    Maar leuk om te lezen wat je allemaal doet!
    Geniet van het mooie weer, de aardige mensen en de diepe wonden ;-)
    Heel veel succes en vooral veel plezier!
    Liefs Jeroen en Esther

  • 12 Maart 2016 - 12:55

    Bert:

    ik had van morgen al een reactie geplaatst, maat zie deze niet terug,Dev ,wij zijn super trots op jou en laat zien wat je kan en blijf je zelf, XXXXXXXXXXXXXX

  • 12 Maart 2016 - 14:54

    Sandra:

    Jeetje Devany wat maak je een boel mee! Geweldig!! Nou geniet ervan en nog heel veel succes met je stage!!

  • 12 Maart 2016 - 19:16

    Diana:

    Hallo devany geweldig wat je allemaal mee maakt.
    Geniet er maar lekker van. Groetjes diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 336
Totaal aantal bezoekers 9619

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: