Alweer een maand in Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Alweer een maand in Curacao! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Alweer een maand in Curacao!

Blijf op de hoogte en volg Devany

21 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,
Weer even een blog vanaf de andere kant van de oceaan. Ik woon morgen alweer een maand hier op Curaçao. Het voelt echt alsof ik hier nog maar een week ben. Steeds wen ik meer aan het leven hier en het bevalt echt zo goed! De werkdagen zijn lang maar elk weekend voelt aan als een vakantie met het strand zo dicht in de buurt. Inmiddels rij ik als een echte Curaçaose. Ik neem voorrang, toeter vrolijk mee en stop midden op de weg om anderen voor te laten. (grapje mam hahaha)

Vorige week zijn we naar Shete boka geweest. Dit is een natuurpark waar de golven heel hard tegen de rotsen aan slaan. Dit zorgt dan weer voor metershoge opspattingen wat een spectaculair uitzicht geeft! Zondag was een hele rustige dag. Ik heb de halve dag ziek op bed gelegen en een beetje bij het zwembad gelegen. Gelukkig was het geen zika en ben ik weer helemaal beter.

Maandag tot vrijdag liep ik weer lange dagen stage. Wat wel leuk is, is dat ik verschillende nierdialyses heb mogen zien. De meeste mensen krijgen de dialyse hier thuis omdat alle dialysecentra vol zitten. Wel erg interessant om dit een keer van dichtbij mee te maken. Ook kreeg ik te horen dat ik maandag (morgen) begin met mijn stage op het consultatiebureau. Ik heb er erg veel zin in!

Dit weekend was een geweldig weekend op de nacho’s en de oven na. Deze hebben beide hun crematie gehad vrijdagavond. Gelukkig was ik zo slim om de oven naar buiten te slepen aan de kabel en heeft onze buurjongen de brand geblust met een theedoek ;’).

Vrijdag ben ik met een groepje van het complex naar wet ’n wild geweest. Wat een gezellig feestje was op het strand met live muziek. Na het feestje was het nog tijd voor een nachtelijke duik in het zwembad bij het appartement. Zaterdag zijn we met een groep naar Cas Abou geweest. Dit is een heel mooi wit strand met daarbij een zee met het helderste water wat je je kan voorstellen (zie foto’s op facebook ;)) Na het strand was het tijd voor een broodje bij de Subway. Zoals de meeste weten hou ik van de Subway en het werd ook echt wel weer tijd voor een broodje. Deze smaken gelukkig net zo lekker als in Nederland!

’s Avonds zijn we met een groep naar café de Tijd geweest voor een potje Karaoke. Wat heel leuk was is dat er een Curaçaose jongen meedeed die echt super goed kon zingen. Het was net alsof Beyoncé of Celine Dion op het podium stond. En de sfeer was zoooo gezellig!
Ook hebben wij als groep een liedje gezongen dat ‘goed’ genoeg was voor een plaats op het podium tijdens de uitreiking. We zijn uiteindelijk 4de geworden van ongeveer 25 acts. Niet slecht al zeg ik het zelf. We gaan nu alvast oefenen voor de volgende keer. ;’)

Vandaag ben ik met 2 meiden gezellig een dagje naar het strand geweest waar we Ajax-Psv hebben gekeken en lekker gezwommen. Vanavond hebben we weer eens een ijsje gehaald bij de ijssalon in Zuikertuintje. Voor omgerekend 3,- krijg je een bak vól schepijs. Hiervoor hoef je niet te eten want het ijs vult echt super erg en is heel lekker!
Vanavond heb ik nog even gesport (wel de eerste keer sinds ik hier ben, oeps) en zo nog even gezellig naar beneden chillen. Morgen de eerste dag op het consultatiebureau dus niet te laat naar bed.

Tot snel! Xxx

  • 21 Maart 2016 - 06:26

    Bert Buning:

    blij om te zien en te horen dat het je goed afgaat

  • 21 Maart 2016 - 08:07

    Miny Van Der Meer:

    Erg fijn dat je zo geniet en leuk te lezen wat je allemaal beleefd. Succes met je nieuwe stageplek.
    Groetjes Jan en Miny xx

  • 21 Maart 2016 - 23:09

    Wout:

    Volgens mij gaat het je wel goed Af daar ,je past je snel aan !!!
    Groetjes Wout Rosalie Mila yrsa

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 9621

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: