Survivallen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Survivallen - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Survivallen

Blijf op de hoogte en volg Devany

27 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Hallo allemaal,

Alweer een tijdje geleden sinds het laatste reisverslag. Dit om zowel positieve als negatieve redenen. Ik heb het de laatste weken heel erg druk gehad op mijn stage en met leuke dingen. De wat mindere reden is dat ik een week lang half in het donker heb geleefd omdat de stroom van het appartementencomplex afgesloten was, dit betekende dus ook geen wifi.

De laatst weken heb ik veel afscheid moeten nemen van de mensen die ik hier heb leren kennen. Gelukkig hebben we in juli alweer afgesproken in Nederland dus lang hoef ik ze niet te missen!;) Tot dan dushi's!

Verder ben ik naar klein Curacao geweest met een groep mensen van mijn complex. We zijn hier twee dagen geweest en hebben hier overnacht. We zijn met een privézeilboot heen geweest wat heel gaaf was. Nooit geweten dat zeilboten ze scheef konden gaan (lees: half hangend aan de railing om niet naar de andere kant van de boot te glijden. Het was een heftig ritje met golven van zo'n 1.80 maar iedereen heeft de heenweg overleefd zonder over de railing te moeten hangen en wat eten achter te laten in zee :'). Ook hadden we het geluk dat we een deel van de heenreis dolfijnen langs onze boot hadden zwemmen. Heel gaaf! Eenmaal aangekomen zijn we eerst lekker op de boot gaan lunchen en daarna gaan zwemmen. Ook daar was het meteen raak en konden we hele gave grote schildpadden zien. 's Avonds zijn we aan land gegaan om hout te zoeken voor het kampvuur. Dit was nog niet de makkelijkste klus. Het hout ligt namelijk helemaal aan de andere kant van het eiland omdat het daar aan spoelt door de stroming. Maar goed met een beetje teamwork hadden we heel wat hout verzameld. En het was maar goed ook dat we een kampvuur hadden want ja hoor ja ik heb het voor de eerste keer op Curaçao koud gehad terwijl ik in een lange broek, met dikke trui en sokken sliep. Maar het uitzicht en de zonsopgang tijdens het wakker worden de volgende ochtend waren de koude nacht meer dan waard. Die dag hebben we nog heerlijk kunnen snorkelen en daarna was het dan toch echt tijd om naar huis te gaan.

Ook heb ik 12 mei de dag van de verpleging gevierd. Dit wordt hier uitgebreider gevierd dan in Nederland. We hadden met z'n allen lopend buffet en ik werd door allemaal onbekende mensen gefeliciteerd met een pabien en een zoen op m'n wang. Ook kregen we allemaal een korsage.

Tussendoor zijn er nog wat leuke stap- en terrasavondjes geweest. Verder ben ik nog een aantal keren uiteten geweest. En heb ik de blauwe kamer bezocht. De blauwe kamer is een onderwatergrot normaal moet je onder water duiken om in deze grot te komen maar wij hadden het geluk dat het water laag stond en we er al snorkelend in konden als je een beetje oppaste voor de lage rotsen boven je hoofd.Het zonlicht valt op een bepaald manier de grot in waardoor het water heel blauw kleurt (zie foto's op facebook)

Ook heb ik inmiddels mijn ''tussenevaluatie'' gehad. Ik kreeg een dag van tevoren te horen dat dit ook meteen een soort van mijn eindgesprek zou zijn. Het gesprek ging goed en ik heb mijn stage dan ook zo goed als gehaald. Nu nog even de laatste dingen afgerond. Leuk detail: ik kreeg vandaag een vakantiebaan aangeboden op mijn stage voor als ik nog wat tijd had terwijl ik hier ben en geen stage meer heb. Ik ben op stage momenteel veel bezig met het ICT project en help hier de zusters bij. Dit zou ik dan tijdens mijn vakantiebaan helemaal in orde mogen maken voor de basis. Nu nog even kijken of ik daar tijd voor over houdt tijdens mijn laatste weken.


  • 27 Mei 2016 - 06:09

    Bert Buning:

    er loopt een man rond in hoogeveen, die zo trots is als een pauw want zijn dochter loopt stage op curacau, des al niet te min zijn dochter heeft het reuze naar haar zin.op naar de laatste weken

  • 27 Mei 2016 - 16:59

    Miny Van Der Meer:

    Weer een mooi verhaal devany en fijn dat je je stage gehaald hebt. Super. Geniet nog maar even verder

    Jan en miny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 447
Totaal aantal bezoekers 9624

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: