Consultatiebureau en feest! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Consultatiebureau en feest! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Consultatiebureau en feest!

Blijf op de hoogte en volg Devany

29 Maart 2016 | Curaçao, Willemstad

Weer even een update vanaf de andere kant van de oceaan. Ik heb een leuke maar drukke week achter de rug. De eerste week op het consultatiebureau heb ik gehad en oooh wat was dat leuk!
Op het consultatiebureau van mijn stage komen kinderen van 0 tot 4 jaar. Er zijn 4 locaties op het eiland. Drie bevinden zich in het oosten en één in het westen. Inmiddels ben ik op alle locaties geweest. Tijdens de eerste dag heb ik vooral meegekeken met de werkzaamheden. Op dag twee mocht ik alle kindjes zelf wegen en meten. Ook heb ik een dag met de kinderarts meegelopen. Deze onderzoekt alle kindjes van top tot teen en bepaald of ze de vaccinatie mogen krijgen of niet. Na een tijdje meekijken mocht ik zelfstandig het medisch onderzoek bij een kindje doen. Hierbij luister je onder andere naar het hartje, test je verschillende reflexen en onderzoek je het kindje van top tot teen. Verder zit ik veel bij de intakegesprekken (goed voor je Papiaments ;’).

Deze week loop ik ook nog een dag mee met het tienermoederprogramma. Er zijn hier relatief veel tienermoeders en deze krijgen vanuit het Witgelekruis extra begeleiding. Ik kijk er erg naar uit want het lijkt me erg interessant! Verder ga ik deze mijn eerste stageopdracht uitvoeren. Ik moet voorlichting geven aan de ouders over voeding passend bij de leeftijd van de zuigeling. En ik mag een intakegesprek gaan doen. Ik ben benieuwd! ;).

Na 4 dagen stage was het dan tijd voor een heerlijk lang paasweekend (lees: 4 dagen!). Donderdagavond ben ik met wat mensen naar de Hangover geweest waar een happy hour was (alle drankjes 1 gulden; dit is 50 cent). Hier kwamen dan ook heel wat mensen op af en het was dan ook lekker druk.
Vrijdag ben ik gezellig een dag naar Blue Bay geweest. Op dit strand was ik nog niet geweest (gelukkig heb ik nog even om alle 32 stranden op Curaçao te bezoeken). Het strand is gelegen op een luxe resort inclusief mega golfbaan en mega villawijken. Leuk detail: ook het nationaal Curacaos voetbalelftal en bondscoach Patrick Kluivert waren op het strand!

Hierna ben ik lekker uiteten geweest met een groepje meiden van het complex. We zijn uiteten geweest bij het Wilhelminaplein. Hier kun je lekker en goedkoop uiteten. De boodschappen in de winkels zijn heel duur en uiteten is hier relatief goedkoop. Je kunt hier voor omgerekend 7,- al een lekker gerecht eten in een restaurant. Veel mensen hier gaan dan ook vaak uiteten. Na het eten ben ik nog even naar café de Tijd geweest voor de aprés sun party. Een gezellig feest met veel foute liedjes.

Zaterdag was het tijd voor de poolparty van het appartementencomplex en shoppen met Sefania in Punda. Ik heb hier nog leuke Haivannas gekocht, een jurkje en wat ansichtkaarten. Ook het terras met geweldig uitzicht op de pondjesbrug konden we niet overslaan. De poolparty was ook erg leuk en druk bezocht door mensen van buitenaf.

Zondag was het weer tijd om naar het strand te gaan. Dit keer was Porto Marie aan de beurt. Een mooi strand met een gezellige bar en een gezellige drukte. Het strand werd goed bezocht omdat veel mensen vrij waren vanwege Pasen.

Maandag ben ik met Irma, Lynette, Jessica en Irma’s moeder/oom gaan paasbrunchen zodat Pasen ook nog een beetje gevierd werd. Hierna ben ik met Jessica op zoek gegaan naar de flamingo’s. Alleen kwamen we onderweg de paasoptocht tegen waar we eigenlijk ’s avonds heen wilden. We konden het niet laten om hier even te stoppen en hebben hier dan ook even staan kijken. Zoekend naar mijn werkbegeleidster maar helaas heb ik haar niet gezien. Wel heb ik de mooiste kleding, de vrolijkste muziek en de soepelste dansen ooit gezien. (voor een impressie kijk naar mijn filmpje op facebook!). Ook hier kreeg ik weer eten aangeboden van mensen en iedereen vind het leuk dat je erbij bent. Je wordt zelfs uitgenodigd om lekker mee te dansen. Ik ben nog niet zo soepel als de meeste Curacaoenaren maar ook dat wordt met de dag beter! hahaha

’s Avonds zijn we weer bij de optocht wezen kijken en ben ik nog lekker pizza gaan eten.
Tot zo ver deze update, tot snel! xxx

  • 29 Maart 2016 - 20:14

    Hetty:

    Wat een mooie ervaring Devany. Geniet van deze bijzondere tijd!

  • 29 Maart 2016 - 20:29

    Mam:

    dus weer druk geweest het weekend met de feestjes???
    maar wel erg leuk!!!
    en de kleine bambino,s is ook erg gaaf lijkt mij!!
    werk ze deze week maar weer!!
    xxx mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 9645

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: