Feestjes, strand, dolfijnen en ziekenhuis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Feestjes, strand, dolfijnen en ziekenhuis - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Feestjes, strand, dolfijnen en ziekenhuis

Blijf op de hoogte en volg Devany

11 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Zo alweer twee weken geleden sinds mijn vorige blog. Dus begin ik maar weer eens met het schrijven van een nieuwe. Ik heb inmiddels mijn laatste dagen bij het consultatiebureau gehad wat erg jammer was. Ik heb hier nog wel een dag met het programma van het Witgele kruis meegelopen. Hierbij worden tienermoeders geholpen, probleemgezinnen geholpen, mensen met financiële problemen geholpen en andere bijzondere gevallen. Wat het meeste indruk op me heeft gemaakt is een casus van een terminaal kindje van 2 maanden. De moeder wordt door het programma emotioneel en financieel ondersteund. Dus erg fijn dat het project echt kan helpen bij sommigen mensen.

Wel kan ik vertellen dat ik mijn eerste opdracht heb afgerond met een voldoende. Nu de rest nog!
Inmiddels ben ik weer begonnen bij de thuiszorg wat ook erg goed bevalt. Ik mocht afgelopen week twee dagen meelopen met de indicatieverpleegkundige van het Witgele kruis. Hiervoor heb ik 2 ochtenden stage lopen in het grootste ziekenhuis van Curaçao. Wauw wat was dit een cultuurshock. Het ziekenhuis is hier zo anders dan in Nederland. De buitenkant van het ziekenhuis ziet er best wel vervallen uit. De binnenkant is ingericht als een katholieke kerk. De hygiëne is soms ver te zoeken (lees: dieren/insecten kunnen zo naar binnen lopen omdat de ramen en deuren wagenwijd open staan) en de werkwijze is wat anders dan in Nederland. Wel heel interessant om mee te maken. Binnenkort maar eens hard aan de slag met mijn andere opdrachten. Wat soms wel erg lastig is omdat de wifi echt heel slecht is bij het appartement.

Naast stage is er gelukkig in het weekend ook nog tijd voor leuke dingen.
Vorige week ben ik naar grote Knip geweest. Dit is een heel chill strand met een prachtig uitzicht als je aan komt lopen. Hier komen veel locals die met de hele familie naar het strand komen om een dagje te chillen en te eten. Dit houdt in dat er ongeveer een koelbox per persoon mee gaat en de hele dag wordt er gebarbecued. Ook worden er heel fanatiek bordspelletjes op het strand gespeeld.
Veel mensen vieren hier hun verjaardag op het strand inclusief ballonnen, slingers, eten, drinken en de hele familie. Verder was er dit weekend ook weer veel tijd voor leuke feestjes.

Verder ben ik deze zaterdag naar het sea aquarium geweest om met dolfijnen te zwemmen. We hebben heel erg geluk gehad. Er was namelijk een actie waarbij we met 2 personen voor de prijs van 1 konden. Vooraf moesten we een heel contact ondertekenen dat als er wat gebeurt tijdens het zwemmen met de dolfijnen het sea aquarium niet aansprakelijk is. Toen we aankwamen bij de dolfijnen kregen we de nodige instructies voor het zwemmen met de dolfijnen. Zo moesten we zwemmen met flippers en mochten we onze armen niet gebruiken tijdens het zwemmen. We leerden vooraf nog hoe we de dolfijnen opdrachten konden laten uitvoeren en toen was het dan echt tijd om het water in te gaan. En wat was dat gaaaaf! Wat een grote mooie dieren zijn het. Ze voelen heel glad en zacht aan. Ook mochten we nog onderwater zwemmen met de dolfijnen wat echt heel mooi was. Verder kunnen ze heel eigenwijs zijn en weg zwemmen als ze geen zin hebben om te luisteren. Wat ik wel heel fijn vond, is dat de dolfijnen niet gevangen zitten in het sea aquarium. De dieren worden ´´uitgelaten´´ in zee en kunnen dan weg gaan als ze willen. Ook heb ik in het sea aquarium haaien geaaid en gevoerd. Het was wel een beetje spannend om te doen maar wel heel gaaf!

Gisteravond ben ik gezellig met wat mensen naar Zanzibar geweest waar weer een gezellig feestje was. Vandaag heb ik lekker aan het strand gelegen. Morgen is het weer tijd voor een lange stageweek.
Tot snel!xxx

  • 11 April 2016 - 06:58

    Miny Van Der Meer:

    Devany wat beleef je veel daar. Zwemmen met dolfijnen wat gaaf zeg.
    Het blijft leuk om je verslagen te lezen.
    Liefs Jan en Miny







  • 11 April 2016 - 19:03

    Mam:

    Leuk dat zwemmen met dolfijnen!! :-)

  • 11 April 2016 - 22:11

    Diana:

    Tof zeg wat jij allemaal beleeft. Je geniet er goed van.mooi om dat te lezen.hou ons op de hoogte wat je nog meer gaat beleven.liefs diana,bert,kyra en dion xxx tot snel

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 395
Totaal aantal bezoekers 9647

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: