Vakantie!!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Vakantie!!!! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Vakantie!!!!

Blijf op de hoogte en volg Devany

04 Mei 2016 | Curaçao, Willemstad

Bon dia i bon siman!
Afgelopen week heb ik een hele luxe week gehad op stage. Ik hoefde alleen maandag en dinsdag te werken en de rest van de week was het tijd voor vakantie tot vandaag! Dat betekende dat ik bijna een week vakantie had! Van de vakantie moest natuurlijk genoten worden en ik heb dan ook geen dag stil gezeten. Maandagavond ben ik met de groep van mijn complex naar het Happy Hour geweest bij club Saint Tropez. Dit is inmiddels standaard geworden en de bediening kent ons nog net niet bij naam. :’) Elke maandag zijn de coctails namelijk 10 gulden wat erg goedkoop is voor dit eiland. Dinsdag was Koningsnacht. Dit wordt hier ongeveer hetzelfde gevierd als in Nederland. Op straat zijn verschillende podiums met muziek. De muziek is wel anders dan de muziek in Nederland. Deze avond werd er veel latin gedraaid wat erg jammer was. We zijn dan ook niet zo laat naar huis gegaan om daar gezellig na te zitten en drankspelletjes te doen.

De volgende dag was het tijd om een feestje in te halen. Het was namelijk Koningsdag en dat moest groots gevierd worden. ´S Middags zijn we eerst wezen struinen over de terrasjes en langs de kraampjes. Waar we nog een heel leuk enkelbandje hebben gekocht als aandenken aan de tijd in Curaçao en aan elkaar. Mijn vaste meidengroep gaat in mei namelijk naar huis. Wat erg jammer is!
Na terrasjes en wat winkelen was het dan tijd voor een feestje. Het feest was net zo leuk als in Nederland alleen hadden we het weer wat meer mee (lees: het was de hele dag 30 graden). Omdat het feest de hele dag al aan de gang was, stoppen de feestjes hier ook vroeg. Tenzij je doorgaat naar het volgende feestje. Dus tegen 12 uur gingen we naar huis om nog even gezellig na te zitten en daarna te slapen.

Want de volgende dag was het tijd voor een tour over het eiland. Ik was namelijk uitgenodigd door mijn werkbegeleidster om met haar een dag om stap te gaan in Banda Abou (het westelijke deel van het eiland). Er stond een bezoek aan de flamingo’s op het programma, we hebben een art gallery bezocht, zijn naar het slavenmuseum geweest en hebben vervolgens heerlijk Krioyo (lokaal eten) gegeten in een landhuis. Een goed gevulde en gezellige dag!

Zaterdag was het tijd voor een avondje bij Zanzibar. Dit is inmiddels ook een ritueel geworden en bijna elke zaterdagavond ben ik hier te vinden ;). Zondag was het tijd voor het floatfest van dolfijn FM. Dit is een feest in de zee waarbij iedereen in banden of op luchtbedjes drijft en helemaal los gaat. Om een indruk te krijgen, zal ik nog een filmpje op facebook plaatsen.
En weer kon ik niet te laat naar huis WAAANT maandag heb ik samen met Brenda de christoffelberg beklommen. Dit is de hoogste berg op het eiland en is zo’n 372 meter hoog. Vol goede moed begonnen Brenda en ik aan de klim. Het eerste stukje ging best soepel. Dit was namelijk een zandpad omhoog. Maar al snel kwamen de rotsblokken en het werd alleen maar heftiger. Op een gegeven moment moet je echt je handen en voeten gebruiken om naar boven te klimmen en niet in de kloven te vallen. Het koste wat bloed, nog net geen tranen, wat cactusstekels en heel heel heel veel zweet. Maar we hebben het gehaald! En het was zeker waard. Het uitzicht vanaf de top van de berg is werkelijk prachtig. Gisteravond zijn we met een hele groep (lees: 25 man)uiteten geweest omdat Thomas van onze groep naar huis gaat vandaag. We hebben lekker aan het strand gegeten en het was erg gezellig. Wel een gek idee dat er binnenkort zoveel mensen die ik hier heb leren kennen naar huis gaan en dat ik nog 2 maanden heb. Maar er zijn nog genoeg dingen die ik hier wil doen en ik zal me zeker niet vervelen. Wel mis ik natuurlijk mijn familie, vrienden, Cody en chinese tomatensoep!

Nou dit was mijn weekje in het kort.

Ayo!!!! XXXXXXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 9649

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: