Strand, stage, feest en stekelbosjes! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu Strand, stage, feest en stekelbosjes! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Devany Buning - WaarBenJij.nu

Strand, stage, feest en stekelbosjes!

Blijf op de hoogte en volg Devany

25 April 2016 | Curaçao, Willemstad

Op de rustige zondagavond is het weer eens tijd voor het schrijven van een nieuwe blog. Het is inmiddels alweer een tijdje geleden sinds mijn vorige blog. Het leven hier went steeds meer en het wordt steeds leuker. Doordat je de mensen die je hier hebt ontmoet beter leert kennen. Het weer was afgelopen weken heel warm en benauwd. Gelukkig was het na een nachtelijke regenbui een stuk afgekoeld. In de afgelopen twee weken is weer veel gebeurd en er is dan ook weer veel om te vertellen. Vorige week mocht ik weer in het ziekenhuis meelopen met de diabetesverpleegkundige wat erg interessant was. Aan de omgeving van het ziekenhuis ben ik nog steeds niet gewend. Inmiddels heb ik ook weer een gesprek gehad met mijn begeleider van hier. Ik kreeg het compliment dat ze hier wel vaker zulke Nederlandse stagiaires willen hebben. Die kan ik weer in m’n broek steken!;) Vanaf nu moet ik vooral bezig met mijn opdrachten. Dit ga ik morgen met mijn begeleidster bespreken.

Vorige week zaterdag ben ik lekker naar het strand geweest en vorige week zondag hebben we heerlijk op het strand gebarbecued met een grote groep van het appartement en wat anderen. Ook ben ik zondagochtend mee geweest naar de Kerk. Hier wordt veel gezongen en het was interessant om een keer mee te maken. Het was een kerk waar bijna allemaal Nederlanders komen. Ik wil ook nog een keer een dienst meemaken in het Papiaments van de rooms-katholieke kerk dit schijnt ook erg indrukwekkend te zijn.

Ook ben ik inmiddels 3 keer naar de bioscoop geweest hier. De bioscoop hier is iets anders dan in Nederland. Het is heel goedkoop (omgerekend 4,- voor een kaartje op dinsdag en woensdag), het drinken krijg je in liters (ook goedkoop) en je hebt geen vaste plaatsen maar mag zelf kiezen waar je gaat zitten. We zijn naar Super man vs batman, junglebook en high strung geweest. Op superman na allemaal erg leuke films.

Ook heb ik deze week een paar nieuwe voertuigen leren besturen. Namelijk een automaat en een quad. De automaat was succesvol. De quad iets minder. Met 10 man gingen we op stap voor een quad tour langs de noordkant van het eiland. We zijn over de hatovlakte gegaan, in de bad cave, langs de ruige zee, langs landhuizen, flamingo’s en het strand. Dit alles via wegen van zand, modder en grote rotsen. Het was heel lekker op te scheuren op de quad. Helaas blokkeerde op een gegeven moment het stuur en gingen Sas en ik op volle vaart de prikkelbosjes met cactussen in. Gelukkig werkte de rem nog wel en kon ik nog wat afremmen. Gelukkig ben ik er met flink wat schrammen op m’n gezicht en arm en wat spierpijn van afgekomen. ’s Avonds hebben we gezellig in café de Tijd gezeten. De karaoke deed het helaas niet wat erg jammer was. Weer geen eerste plaats voor ons :’). Vandaag heb ik lekker doorgebracht op Cas Abou wat inmiddels mijn lievelingsstrand is geworden. Het water is hier zo blauw en het zand zo wit (zie foto’s op facebook!).

Voor komende week staat Koningsdag gepland. Een van m’n lievelingsfeesten in Nederland. En ook een van de momenten waarop ik mijn vrienden in Nederland het meest mis. Maar ik ben heel blij dat ik nu ook Koningsdag in Curaçao mee mag maken.
Ook ga ik komende week waarschijnlijk met mn begeleidster en een collega op stap naar Banda Abou, dit is het westen van het eiland. We gaan een museum bezoeken, eten en lekker aan het strand zitten.

Tot snel allemaaaaal!
xxx

  • 25 April 2016 - 07:51

    Miny:

    Fijn dat je een mooi compliment hebt gekregen over je stage. En gelukkig ben je er goed van afgekomen met je quad avontuur.
    Het blijft leuk om je belevenissen te lezen.
    Groetjes Jan en Miny

  • 25 April 2016 - 10:33

    Amber:

    Volgend jaar ben je er gewoon weer bij in Nederland met Koningsdag!
    Nu lekker op curaçao met waarschijnlijk veel beter weer dan in Nederland haha.
    Geniet er maar lekker van Dev!

    Liefs Amber

  • 25 April 2016 - 10:55

    Diana:

    Hai fijn dat je er goed bent af gekomen naar het quard avondtuur.leuk om op de hoogte te worden gehouden wat je allemaal beleeft zijn we er ook een beetje bij liefs diana

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Devany

22 Februari 2016 vertrek ik voor 5 maanden naar Curaçao om stage te lopen in de thuiszorg en op het consultatiebureau dit in het kader van mijn opleiding tot HBO-verpleegkundige. Ik houd deze blog bij om mijn ervaringen te delen met het thuisfront! ;)

Actief sinds 13 Jan. 2016
Verslag gelezen: 365
Totaal aantal bezoekers 9646

Voorgaande reizen:

22 Februari 2016 - 08 Juli 2016

Curacao

Landen bezocht: